עגלת קניות

אין מוצרים בסל הקניות.

tel email whatsapp instagram
logo

איך אתם אוהבים את השוקולד שלכם? לבן, מריר או חלב? ומה למעשה ההבדל ביניהם מעבר לטעם? מדוע שינם אנשים שיתעקשו על כל ששוקולד לבן אינו למעשה שוקולד ומדוע יהיו את אלה שיטענו להיפך? בואו נצלול יחד לתוך קערת השוקולד הענקית ונעשה קצת סדר במונחים.

שוקולד חלב

השוקולד המועדף והנפוץ לרוב בקרב אוהבי השוקולד. שמו נגזר ממעורבות חלב בייצורו, עובדה המוהלת את תערובת מוצקי הקקאו והסוכר הנמצאים בו. עיסת המרכיבים יוצרת טעם ומרקם הדומה לשמנת ומתיקותו גבוהה לרוב בשל ריכוז הסוכר הגבוה שבו (הן מהחלב והן מתוספת הסוכר שבו). לעתים קרובות מייצרים שוקולד חלב ללא סוכר, אלא מתחליפים טבעיים. דבר המאפשר גם לנמנעים מסוכר ליהנות מטעמו המשובח.

שוקולד מריר

שוקולד מריר נחשב לשני ברמת הפופולריות שלו בקרב אוהבי השוקולד. שוקולד מריר “זכה” לשמו לאור מוצקי הקקאו שלרוב נמצאים בו בריכוז יחסית גבוה לעומת כמות הסוכר ולאור העובדה שלא מערבים בייצורו חלב. במקרים מסוימים מערבים בו תחליפי חלב לטובת הציבור שאינו יכול לצרוך מוצרי חלב מכל סיבה שהיא וכך יוצרים שוקולד טבעוני, אך יחד עם זאת מרירותו נמדדת על פי כמות ריכוז מוצקי הקקאו שבו. ככל שריכוז מוצקי הקקאו שבו גבוה יותר, כך עולה רמת מרירותו ויש האומרים שגם איכותו.

שוקולד לבן

האח הפחות מוערך של השוקולד המריר והחלב. מרקמו רך מאוד והוא נימוח בפה ומשתלב מצוין כמעט עם כל תוספת. שני מיתוסים שאנחנו חייבים לשבור פה לגבי השוקולד הלבן: ראשית – הוא איננו באמת לבן, אלא בצבע קרם שמנת ותכף תבינו גם למה. דבר שני – הוא כלל אינו מכיל מוצקי קקאו, אלא חמאת קקאו (ומכאן צבעו) ולכן הטענה כי הוא למעשה “האח החורג” של השוקולד. שוקולד לבן מכיל לרוב סוכר, חמאת קקאו בריכוזים שונים, חומר מגבש בשם לציטין ווניל. טעמו מעט שונה מטעמם של אחיו השוקולדים אך בשל טעמו המיוחד ניתן לשלב אותו עם תוספות חמוצות, מתוקות ומרירות ליצירת מוצר מוגמר משובח.

האח הצעיר ביותר – שוקולד רובי

לא בכדי נקרא שוקולד רובי על שם אבן החן היוקרתית. הן טעמו המשובח והן צבעו האדמדם משווים לו יוקרה באותה המידה. יחד עם זאת, תופתעו לגלות כי שמו למעשה נגזר מפולי הרובי מהם הוא מופק. פולי הקקאו רובי גדלים בחוף השנהב, אקוודור וברזיל ומיוצאים משם לכל העולם. ייחודיות זאת גם כן מוסיפה ליוקרה שבו ולייחודיותו. טעמו של שוקולד הרובי חמצמץ יותר ולכן לרוב משלבים אותו עם תוספות שסותרות את טעמו החמצמץ. שוקולד רובי כחומר גלם הינו יחסית חדש שהוצג לראשונה בשנת 2017 בסין וצבעו הייחודי נובע מצבע האבקה הנוצרת עם טחינתו של הפרי ואינו תלוי כלל וכלל בצבעי מאכל כהוא זה. מרכיביו העיקריים הם קקאו טחון, סוכר וחומצה ציטרית.

זני הקקאו מהם מופקים סוגי השוקולד השונים

ישנם שלושה זנים עיקריים מהם מופק השוקולד (למעט הרובי אותו הזכרנו קודם):

  1. קריולו – הנחש ליקר ולנדיר ביותר ולא בכדי משמש הוא אך ורק חלק קטן מתעשיית ייצור השוקולד. טעמו עשיר יותר בארומה פירותית ביחס לשאר הזנים.
  2. פורסטרו – הנפוץ ביותר והמוכר שיותר בקרב תעשיית השוקולד.
  3. טריניטריו – הכלאה של שני הזנים הקודמים. משמש חלק קטן מאוד בתעשיית השוקולד.

 אז אחרי שעשינו לכם סדר במונחים הגיע הזמן לטעום את סוגי השוקולד השונים…

צרו קשר והזמינו: 054-7000000

close

לקבלת ייעוץ עם נציג השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    אולי יעניין אותך

    post-image
    סדנת שוקולד הצעת נישואין

    סדנאות השוקולד מבית "מוקאיה" במפעל השוקולד Mokaya חיים, נושמים ומרגישים שוקולד. השוקולטייר עודד מקסימוב...

    לכתבה המלאה >
    post-image
    סדנת שוקולד מפגש חברים

    שוברים את הראש עם מתנות לעובדים, ללקוחות, לאורחים בעסק שלכם?אל תבזבזו את...

    לכתבה המלאה >
    post-image
    סדנת שוקולד ליום הולדת

    השנים האחרונות מביאות לנו פריחה נהדרת בתרבות הפנאי ויחד אתה אנחנו רוצים...

    לכתבה המלאה >